CONTOH 1
Mata Pelajaran dan
kelas
|
Pendidikan Kesihatan Tahun Satu
|
|
|
Tema / Tajuk
|
Kesihatan diri dan reproduktif
|
|
|
Masa
|
30 minit
|
|
|
Standard
Pembelajaran
|
1.2.1 dan 1.2.2
|
|
|
Objektif
Pembelajaran
|
Pada akhir pembelajaran murid dapat:
1. Mempamerkan kemahiran berkata TIDAK kepada
sentuhan tidak
selamat dengan nada suara dan intonasi
yang betul.
|
|
|
Aktiviti Pengajaran
dan Pembelajaran
|
1. Perbincangan
tentang maksud sentuhan selamat dan sentuhan tidak selamat berdasarkan
tayangan klip video.
2. Perbincangan
tentang pelbagai situasi sentuhan yang selamat dan tidak selamat.
3. Pelbagaikan
kemahiran berkata TIDAK kepada sentuhan tidak selamat.
|
Elemen Merentas
Kurikulum (EMK)
|
1. Kreativiti
2. Nilai murni
|
|
|
Bahan Bantu Belajar
|
1. Klip video
2. Kad imbasan
|
|
|
Penilaian
Pengajaran dan pembelajaran
|
1. Berkata TIDAK dalam
pelbagai cara kepada sentuhan tidak
selamat dengan
yakin dan tegas.
|
|
|
Refleksi
|
1. 37 murid dapat
berkata TIDAK kepada sentuhan tidak selamat.
2. 3 murid masih
perlu diberi latihan dengan kemahiran berkata
TIDAK kepada
sentuhan tidak selamat. Murid yang tidak dapat
Menguasai akan
diberi bimbingan dalam kelas seterusnya.
|
CONTOH 2
MATA PELAJARAN DAN KELAS
|
Pendidikan Kesihatan Tahun Satu
|
|
|
MODUL 1
|
KESIHATAN FIZIKAL
-
Kesihatan Diri dan Reproduktif
|
|
|
MASA
|
30 minit
|
|
|
STANDARD KANDUNGAN
|
1.1 mengetahui dan
memahami pertumbuhan dan perkembangan fizikal yang sihat.
|
|
|
STANDARD PEMBELAJARAN
|
1.1.1 menyenaraikan aktiviti fizikal yang menyumbang
kepada pertumbuhan dan perkembangan yang sihat.
1.1.2 mengamalkan aktiviti fizikal untuk mencapai
pertumbuhan dan perkembangan fizikal yang sihat.
|
|
|
AKTIVITI PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN
|
1. Perbincangan
tentang aktiviti fizikal yang menyumbang kepada pertumbuhan dan perkembangan
yang sihat
2. Murid
memberikan contoh aktiviti fizikal tersebut .
|
ELEMEN MERENTAS KURIKULUM (EMK)
|
1. Kreativiti
|
|
|
BAHAN BANTU BELAJAR
|
1. Kad imbasan( demonstrasi)
|
|
|
PENILAIAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN
|
Penilaian secara berterusan
|
|
|
REFLEKSI
|
|
No comments:
Post a Comment